توانمندسازی بخش خدمات بازرگانی از ضروریات ایجاد زیرساختهای نظام تجاری کشور است

توانمندسازی بخش خدمات بازرگانی از ضروریات ایجاد زیرساختهای نظام تجاری کشور است

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع تولیدکنندگان و مدیران شرکت های پخش گیلان، هدف گذاری و برنامه ریزی در ابعاد مختلف تولید، بازاریابی، پخش و توزیع را در افزایش سهم درآمد ناخالص ملی اثرگذار عنوان کرد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جمع تولیدکنندگان و مدیران شرکت های پخش گیلان، هدف گذاری و برنامه ریزی در ابعاد مختلف تولید، بازاریابی، پخش و توزیع را در افزایش سهم درآمد ناخالص ملی اثرگذار عنوان کرد.

کاظم سلیمی با اشاره به فقدان تفکر سیستمی در مدیریت  و نبود مدل اقتصادی مدون تصریح کرد: تدوین راهبردهای مدیریتی با در نظر گرفتن مدت زمان دستیابی به اهداف  مورد نظر، می تواند ثمرات زیادی را نصیب کشور کند.

وی هرگونه تصمیم سازی را عاملی در ایجاد بازخوردهای مختلف در جامعه عنوان کرد و افزود: شناخت مسیر، آگاهی از نیازهای جامعه و روش های نیل به هدف سه رکن اساسی در تصمیم سازی های خرد و کلان می باشند.

سلیمی با اشاره به نقش آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد و خودکفایی کشور تصریح کرد: در تدوین سند پنج ساله برنامه ششم توسعه بیش از 80 درصد سکانداری اقتصاد به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با تاکید بر نقش آفرینی خدمات بازرگانی در ایجاد درآمد در کشورهای پیشرفته دنیا تصریح کرد: بخش خدمات بازرگانی حلقه اتصال بین تولید تا مصرف است و بیش از 62 درصد از تولید درآمدهای این کشورها را بر عهده دارد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: 32 درصد درآمدها در فاصله تولید تا مصرف نیز مربوط به ذخیره سازی و 6درصد آن مربوط به مدیریت و کنترل است. وی تصریح کرد: این در حالی است که ما از این استانداردها فاصله زیادی داریم.

وی در ادامه بر لزوم توانمند سازی شرکت های پخش، مراکز خدمات بازرگانی و ایجاد نظام کارآمد توزیع و ذخیره کالا تاکید کرد و گفت: تمامی این الزامات در راهبرد زیرساخت نظام تجاری و بازرگانی کشور تدوین شده است و اجرای آن بصورت پایلوت در استان گیلان و پنج استان دیگر اجرایی می شود.

شرکت های پخش و بازرگانی می توانند بازاریابی و توزیع تولیدات استان ها را عهده دار شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه این نشست از تخصیص 70 هکتار زمین برای احداث شهرک پخش در رشت برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: به زودی عملیات اجرایی آن در شهرک صنعتی رشت آغاز می شود.

علی منتظری با اشاره به توانمندی های تولیدی و صنعتی گیلان خاطر نشان کرد: بازاریابی و فروش مقوله ای تخصصی است و از یک تولیدکننده انتظار بازاریابی برای محصولات تولیدی امری بعید است. وی خاطر نشان کرد: استفاده از توانایی شرکت های پخش و بازرگانی می تواند علاوه بر اینکه مشکلات بازاریابی و عرضه محصولات تولیدی استان را مرتفع کند راهی در توسعه بازارهای خارجی برای محصولات تولیدی سایر استان ها و افزایش سهم صادرات غیرنفتی باشد.

وی در ادامه از آغاز به کار نمایشگاه دایمی و خانه فرش دستباف در رشت خبر داد و افزود: هم اکنون بیش از 13 هزار بافنده فرش دستباف در استان در حال فعالیت اند و تلاش برای اخذ برند تجاری فرش دستباف گیلانی یکی از مهم ترین امور مورد پیگیری در توسعه بازار این محصول است.

منتظری همچنین بر لزوم صنعتی شدن تمامی ارکان تولید اعم از کشاورزی و زراعت تاکید کرد و گفت: باید با نگاهی جامع و علمی از تمام توانایی های استراتژیکی گیلان و ظرفیت های تولید، بازرگانی و صادراتی استان بیش از گذشته بهره مند شویم.

گفتنی است مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر دو روزه خود به گیلان از پروژه های زیرساختی منطقه آزاد انزلی و چند شرکت پخش بازدید کرد./سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان گيلان

شنبه، 7 آذر 1394 12:26
نظرات
نام:  نظر: 

قوانین ارسال

  • نظراتی که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید
  • نظرات شما پس از تایید در سایت نمایش داده خواهد شد
ایمیل: 
متن زیر را در کادر کنار آن وارد کنید
* تماس با ما

آدرس:گیلان- رشت- بلوار امام خمینی- کوچه دانشگاه پیام نور- جنب ناحیه کارگاهی سپیدرود رشت- ساختمان کسب و کار

تلفکس :33721349-013
واتساپ: 09028360408
ایمیل: [email protected]
کانال اطلاع رسانی:guilanhim@
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خانه صنعت معدن و تجارت گیلان می باشد